Šta je Autofagija i kako pomaže u mršavljenju?

Autofagija je najprostije rečeno recikliranje sopstvenog organizma!

Autofagija je proces kada telo nakon odredjenog vremena “pali lampicu” i počinje da preradjuje i iskorišćava sadržaj iz sopstvenog organizma.

POSTOM podstičemo autofagiju koja deluje pozitivno na zdravstveno stanje organizma.

Ljudi koji imaju zdravstveno probleme, bolesni, ili oni koji imaju višak kilograma mogu imati benefite izazivanjem autofagije!

AUTOFAGIJA predstavlja proces prikupljanja ćelijskog otpada i njegov transport u lizozom (ćelijsku kantu za otpatke) u kojoj se pod dejstvom enzima razlaže ceo sadržaj!

Uništavanjem sopstvenih oštećenih, malignih ćelija, ili ćelija koje su neupotrebljive u organizmu, AUTOFAGIJA je način izlečenja i najtežih malignih oboljenja!

Porucite moj personalizovani online plan treninga i ubrzajte mrsavljenje uz trening kod kuce. Prijavite se klikom na ovaj link.

Kako se hraniti?

AUTOFAGIJA se aktivira apstinencijom od hrane to jest postom.

Započinje individualno od 10-og do 13-og sata nakon poslednjeg unošenja hrane. Sve što je duže praktikuje organizam ranije počinje da reciklira ćelije.

Najčešće se praktikuje metod 16:8. 16 sati posta (samo voda) i u roku od 8 sati 3 obroka.

Za vreme tih 8h, u koje imate obroke bitno je da jedete zdravo, izbegavate šećere, testenine, rafinisane proizvode i masnu hranu…

Nemojte misliti da je 16h posta “neutrališe” lošu hranu koju jedete preostalih 8h.

Pazite na ishranu jedite sveže povrće, kuvana jela, integralne žitarice, citruse, pijte što više tečnosti.

Jako je bitno da pravite razmak od 4h izmedju obroka, za to vreme takodje ne jedite ništa samo pijte vodu.

Uprošćeno Vaše satnice mogu izgledati ovako:

10H prvi obrok, 14h drugi obrok, 18h treći obrok!

Uz stanicu i zdravu ishranu FIZIČKA AKTIVNOST je jako bitna. Provodite vreme u prirodi, šetajte ili trenirajte.

Ne očekujte odmah rezultate i ne odustaje prerano, dajte organizmu minimum 14 dana “fore” da se navikne na promenu i stanicu ishrane! Budite uporni istrajte u Vašem planu i ostvarite Vaše ciljeve!

Naravno, najbolji rezultati se postižu kada se autofagija ukombinuje sa personalizovanim planom ishrane i treningom. Ukoliko vas zanima izrada plana ishrane i pravljenje plana online treninga, možete se javiti na 0606799636 ili preko maila na plantreninga@gmail.com.

9 mišljenja na „Šta je Autofagija i kako pomaže u mršavljenju?

  1. Gordana Vezmarov Odgovor

    Dobar da ja sam dibabeticar tipa 1 na insulin. Da li ja mogu da reskuram i počnem sa autofagijom ili ne? H ala

    • Marko Ugrinović Autor člankaOdgovor

      Dobar dan, naravno da mozete, na insulinsku rezistenciju, hiperinsulinaciju i dijabetes autofagija pokazuje najbrze rezultate, samo pazite sta jedete u vremenu od 8 sati kada jedete…

  2. Povratni ping: Benefiti biljne ishrane, veganska ishrana proteini iz biljaka trening

  3. Ana Odgovor

    Da li mozemo da imamo i samo 2 obroka ? Npr. U 10h i 16h? Hvala

    • Marko Ugrinović Autor člankaOdgovor

      Možete, ako ste zdravi jedite 3x na primer 8h, 12h i 16h (pa neka taj treći obrok bude neka sveža salata, ili čorba od povrća). Ali ako imate neki zdravstveni problem i zbog toga ste na autofagiji 2 obroka dnevno u satnicama koje ste naveli su bolje rešenje.
      Pozdrav.

  4. Daniel Odgovor

    Da te pitam, neko kao ti, kako vidim trenira i fizicki si spreman. Dali se odlucujes za avtofagiju ili jedes mozda svaka 3 sata, kao sto su nas ucili sportski treneri i tako slicne osobe?

    • Marko Ugrinović Autor člankaOdgovor

      To zavisi u kakvom sam trenažnom ciklusu, formi, i koji mi je trenutni cilj! Hranim 3-4x dnevno sa razmakom od oko 4h! Kada jedem 3x svakako aktiviram autofagiju! Najbitnije je da jedeš zdrave obroke i da si fizički aktivan, a u zavisnosti od stanja ili problema koji imaš personalizuješ svoj plan ishrane!

      • Marko Ugrinović Autor člankaOdgovor

        Ne! Limunada ima hranljive sastojke i nutrujente koje će naše telo iskoristiti i tada se prekida “reciklaža” ćelija u organizmu!
        Za vreme posta pije se samo voda!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *