Dijastaza nakon porodjaja

Dijastaza nakon porodjaja prisutna je kod 40% žena!

Adekvatnim vežbama 90% tipova dijastaze nakon porodjaja su estetski i funkcionalno rešive!

Dijastaza stomaka, ili abdominalna separacija predstavlja razdvajanje trbusnih mišića duž vezivnog tkiva koje spaja levu i desnu muskulaturu abdomena.

Dijastaza

Mnoge porodilje nakon porodjaja “zadesi” dijastaza i trbušni mišići se ne vrate u prvobitan položaj…


Dijastaza abdomena se može javiti iz više razloga (ciroze jetre, raka želuca, HIV-a) ali najčešće je uzrokovana trudnoćom.


Hormoni koji se javljaju u trudnoći utiču na elastičnost tetiva i zglobova, pa se tako povećava i elastičnost tetive koja spaja trbušne mišiće.

Tokom trudnoće veliki je pritisak na mišiće trbušnog zida.

Pritisak na trbušne mišiće

Neki od simptoma dijastaze nakon porodjaja:

  • Izbočina kupastog oblika ili stomak koji ide u špic
  • Bol u donjem delu ledja
  • Nedovoljno pražnjenje bešike
  • Otežano disanje

Kako proveriti da li imate dijastazu?

Lezite na ledja sa savijenim nogama u kolenima i stopalama na zemlji.

Na pupak ili malo iznad njega stavite prste šake tako da palac bude okrenut ka Vama. Šaka treba da stoji uspravno a prsti kao da njima želite da ubodete svoj pupak.

Podignite glavu ka stomaku ostavljajući ramena i dalje na podu!

Ako prilikom ovog pokreta prstima osetite otvor izmedju 2 trbušna zida, tj. ako prsti upadnu u rupu u stomaku dijastaza je prisutna.

Ako je širina tog udubljenja šira od 2,5 cm ili ako u nju upadaju 2 prsta dijastazu trebate lečiti odredjenim vežbama!

Abdominalna dijastaza

Ovakvu dijastazu trebalo bi da izlečite do sledeće trudnoće! Pri težim oblicima dijastaze (većem razmaku izmedju mišića abdomena) preporučuje se nošenje pojasa nakon prvih par nedelja trudnoće!

Trening tokom trudnoće

Vežbe i trening za dijastazu nakon porodjaja?

Nakon porodjaja svaka majka ima dovoljno razloga za fizički odmor od minimum 6 nedelja!

Dakle tih 6 nedelja ne forsirajte se u bilo kom smislu! Izbegavajte usisavanje, brisanje podova, iscrpljuje sredjivanje po kući, puno provedenog vremena na nogama!

Odmarajte i spavajte koliko god Vam vaša beba to dozvoljava!

Nakon 6 nedelja ako se osećate dobro možete početi sa šetnjom i laganim fizičkim vežbama!

Agresivne vežbe, sklekove, trbušnjake, vežbe na laktovima izbegavajte jer Vam samo mogu odmoći!

Za prevenciju kao i za rehabilitaciju dijastaze jačajte mišiće u unutrašnjosti stomaka i stabilizatore trupa (transverdus abdominis)!

Jačanje samo površnih mišića stomaka (rectus abdominis) neće Vam pomoći.

Treningom i pravilnim jačanjem mišića i tetiva, možete rešiti dijastazu.

Vežbe jačanja posture tela, mišića donjih ledja i stomaka imaju primaran udeo u rešavanju separacije trbušnog zida.

Efikasne vežbe za jačanje stabilzatora kora, jačanje spinalnih mišića, abduktora i adduktora kuka takodje ce Vam pomoći da rešite ovaj problem.

Zakažite personalni trening!

Ili klikom na ovaj link popunite prijavu na sajtu i online treningom rešite dijastazu nakon porodjaja!


Pravilnim načinom vežbanja i zdravom ishranom poboljšajte svoju funkcionalnost i estetiku tela.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *