Funkcionalni trening!

Funkcionalni trening je termin koji se u poslednje vreme često pojavljuje u domenu fitnesa.

Trening možemo opširno definisati kao aktivnost koja za cilj ima fizički napredak vežbača.

U zavisnosti od cilja koji je pred vežbačem funkcija treninga je različita.

Trening se može raditi za oporavak od neke povrede, za redukciju telesnog sastava, za napredak u odredjenom sportu, za napredak opšte forme i zdravlja vežbača…

Naravno postoji još svrha treninga, i u zavisnosti koji je njegov cilj tako treba i da ga koncipiramo.

Svaki trening ima različitu funkciju tako da ova fraza može biti nedefinisana.

Ali, kako se to u fitnes industriji podrazumeva, funkcionalni trening ima za cilj poboljšanja forme vežbača, njegove muskulature, telesnog sastava, motoričkih i aerobnih sposobnosti.

Dakle prostije rečeno funkcionalnim treningom ćemo na odredjeni način težiti da dovedemo telo u najbolje moguće fizičko stanje.

Cilj je dovesti se u stanje osobe, koja može da pretrči, da skoči, da podigne, da motorizuje svaki pokret na pravilan način, dosta izdrži….

Naravno svaki čovek je individua za sebe i ne može se svaka osoba dovesti na željeni nivo u svakom od ovih segmenata.

Zato ovaj tip treninga i nije za svakog.

Funkcionalni trening treba da se sastoji od vežbi koje uključuju u rad više mišićnih grupa, ne mislim na celokupan trening, nego na to da u jednoj vežbi ne bude izolovan jedan mišić.

Vežbe trebaju biti zahtevnije zbog boljeg napretka. U funkcionalnom treningu izdržajima i balansom treba jačati mišiće i tetive, opterećenje i mišićnu kontrakciju treba ukomponovati sa ekstenzijom mišića. Pliometrijom ćemo poboljšati eksplozivnost mišića, aerobnim radom podići kapacitet pluća i njegov kondicioni deo.

Dakle, ovo je složen i komleksan način treninga kome treba pristupiti stručno i detaljno planirano.

Bitno je u kakvom je stanju vežbač i kako početi.

Trening će u početku biti statičniji, manjeg inteziteta, i sastavljen od jednostavnijih vežbi.

Sa napredkom, dinamika treninga ide ka gore, rade se motorički zahtevnije vežbe, koje iziskuju više snage i izdržljivosti.

U funkcionalom treningu najčeše se primenjuje sinteza vežbi.

To jest spajaju se vežbe bez pauze, dve, tri….deset. Niz vežbi čini krug ili set, i radi se više krugova opet zavisi od forme i cilja vežbača.

Svaka od vežbi u krugu treba imati akcenat na odredjenu regiju tela, ili na njegovu fizičku sposobnost.

Kombinujte vežbe pametno, nemojte ih samo naredjati.

Razmislite edukujte se, trenirajte jako, pametno, i ostvarite svoje ciljeve.

Poručite Vaš plan treninga ovde!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *