Vežbe za leđa? Kako vežbati? Koje su prave vežbe?

Vežbe za leđa se mogu izvoditi na razne načine i zarad različite funkcije.

Trening leđa koja su velika mišićna regija, najveća posle mišića nogu, troši mnogo energije. Zato ga ne smeju preskakati ljudi koji imaju problem za viškom kilograma.

Vežbe za ledja ne trebate izbegavati, pored estetske, možemo ih raditi i u funkciji rehabilitacije!

Mišići donjeg dela leđa, često su zapostavljeni i stvaraju bolove, i bukvalno otežavaju život ljudima.

Programeri, bankari, računovodje i drugi koji provode puno vremena sedeći obavezno moraju raditi vežbe za ledja.

Razne varijacije ” ledjanjaka”, hiperekstenzije ledja, izdržaja u plank-u, varijacije vežba sa gumama, i sa blagim opterećenjem ojačaće Vaše mišiće donjih ledja.

Problem sa bolom u ledjima u 95% slučajeva rešava se adekvatnim vežbama!

Mišići ledja su aktivni u svim varijacijama vučenja (navlačenja).

Kada vežbate ledja u funkciji hipertrofiju ili estetike, nakon zagrevanja, počnite sa zahtevniji težim vežbama, i vežbama koje obuhvataju veću regiju.

Zgibovi su jedna od najefikasnijih i najtežih vežbi. U zavisnosti od hvata, pogadjate odredjenu grupu mišića ledja. Nadhvatom najviše pogadjamo gornji deo ledja i latisimus dorsi (lepeze). Podhvatom srednji deo ledja i latisimus dorsi (lepeze).

Sve vežbe tipa veslanje u pretklonu, veslanje na mašini, veslanja sa bućicama odlično razvijaju mišiće ledja.

Bez ” leđnjaka” ne planirajte trening leđa.

Vežbe kao što su mrtvo dizanje, izvodite jako pažljivo i to pored nekog iskusnijeg vežbača. Dok ne savladate tehniku u potpunosti radite sa izuzetnom malim težinama. Tek toliko da blago osetite mišić. Kako napreduje te vremenom pojačavajte kilažu.

Mrtvo dizanje takođe možete raditi kao prvu vežbu nakon zagrevanja leđa. Nikako je ne radite kao poslednju jer je zahtevna i aktivira više mišićnih grupa.

Probajte da manje radite izolacione vežbe, tj. vežbe za specifične delove leđa, osim ako niste u bodibildingu.

Mrtva dizanja, zgibovi, veslanja, ekstenzije su vežbe koje nisu izolacione i aktiviraju veće regije mišića.

Odlične su za podizanje snage, kod muškaraca jako bitne i podpomažu lučenju testosterona.

Devojke nikako ne izbegavate vežbe za leđa.

Nemojte stavljati previše opterećenja, ali vežbe sa sopstvenom težinom pomoći će vam da imate bolju posturu i da leđa budu funkcionalna!

Trening leđa možete raditi odvojeno, možete kombinovati sa grudima, rukama, stomakom. Bitno je da ih vežbate!

Zakažite personalni treing.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *