Zdrava ishrana, plan?!

Trening i ishrana jednako su bitni u dostizanju dobre forme! Kako se hraniti zdravo, ne gladovati, a napraviti rezultat? Zdrava ishrana je ključna u ostvarenju napretka!

Analizom Vaših ciljeva, dnevnih obaveza, forme, godina, trebate isplanirati način zdrave ishrane koji će trajati, a ne nešto što će biti kratkotrajno.

Hrana koju jedete je gradivni sastav Vašeg tela, ogledalo Vašeg fizičkog izgleda i raspoloženja!

Zdrava ishrana zavisi od Vaše volje i snage da se oduprete lošim navikama!

Zdrava ishrana nije skupa i nedostupna. Nije teško hraniti se zdravo. Prvi korak je svakako imati cilj, i izbeći loše namirnice koje su na svakom koraku.

Ako nemam slatkiše u kući, neću ih ni jesti…?!

Organizujte Vaše obroke prema Vašim obavezama. Idite u kupovinu i nabavite sve potrebne namirnice.

Loše namirnice iz prodavnice ne kupujte! Plan ishrane treba da bude izbalansiran zdravim obrocima.

Voće, povrće, žitarice, orašasti plodovi, mahunarke, jaja, riba, meso činioci su zdrave ishrane!

Evo primera za jednostavan plan zdrave ishrane:

Kada ustanete potrebna Vam je tečnost. Dan počnite čašom vode iscedjenim limunom. Možete iscediti i grejp ili pomorandžu.

Limunada

Pola sata do 45 min od toga doručkujte. Za doručak u zavisnosti od ostatka dana možete pojesti jaja i svežu salatu.

Ili na primer žitarice (celo zrno) ostaviti u vodi 12ak sati potopljene. Ujutru ih procedite i operite, uz njih iseckajte suvo voće i dodajte cimet ili med.

Takodje možete napraviti palentu i u nju dodati malo mladog sira ili kiselog mleka.

Jaja, žitarice, palenta su namirnice koje su zdrave, pristupačne i jednostavne za pripremu za doručak!

Ne jedite ništa 4 sata izmedju obroka! To je vreme za varenje hrane i dopremanje zdravih nutrijenata do najudaljenijih delova tela.

Kao užinu izmedju doručka i ručka možete pojesti neku voćku. Ili popiti čašu kozje surutke koja je veoma zdrava!

Ručak je Vaš sledeći obrok. Za ručak možete pojesti neko kuvano jelo (pasulj, grašak, boraniju, sočivo, sladak kupus… ) Naravno ova jela spremate bez zaprške i belog brašna!

Takodje riba, najbolje skuša ili pastrmka mogu biti na Vašem meniju za ručak. Uz svežu salatu po izboru! Izbegavate soma, lignje, školjke i ostale vrste riba koje nisu zdrave!

Riba sa roštilja

Za ručak možete pojesti i pileći ili ćureći file sa salatom ili barenu junetinu sa salatom.

Ne preterujte sa mesom jer ono zakiseljava Vaš organizam. Na tržištu je sve više nezdravo odgajanog mesa.

Pokušajte da nabavljate domaće meso i jaja. Svinjetinu izbegavajte.

Izmedju ručka i večere idealno je popiti čaj!

Možete popiti čaj nekih 2, 3 sata posle obroka. Biljni čajevi su odlični i treba ih uvrstiti u Vaš plan ishrane!

Probajte da na dnevnom nivou unesete 1l vode, 1l čaja, i 1l limunade.

Nana, kopriva, kamilica, zeleni čaj, matičnjak, beli slez, djumbir… I još mnogo biljaka čija lekovita svojstva doprinose Vašem zdravlju trebate koristiti.

Večera treba da bude najlaganiji obrok! Ne trebate se prejedati, već obrok treba da bude hranljive a lako svarljiv!

Idealan primer večere je salata od povrća sa semenkama suncokreta, golice, lana, čije…

Zdrava ishrana je put do zdravlja!

Možete večerati i nešto jače kao što su jaja ili meso, ali naravno u manjoj količini nego za doručak i ručak!

Nakon večere nemojte biti lenji, prošetajte ili uradite nešto po kući kako bi se hrana lakše svarila!

Šetnja na svežem vazduhu idealna je i pred spavanje!

IZBACITE šećer, so, belo brašno, slatkiše, sokove, mesne preradjevine (viršle, kobasice…), alkohol, cigarete, kafu!

Hranite se zdravo, i imajte fizičku aktivnost. Vreme provodite što više u prirodi, sa pozitivnim ljudima i izbegavajte stres!

Poručite Vaš plan ishrane!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *