Šta je Autofagija i kako pomaže u mršavljenju?

Autofagija je najprostije rečeno recikliranje sopstvenog organizma!

Autofagija je proces kada telo nakon odredjenog vremena “pali lampicu” i počinje da preradjuje i iskorišćava sadržaj iz sopstvenog organizma.

POSTOM podstičemo autofagiju koja deluje pozitivno na zdravstveno stanje organizma.

Ljudi koji imaju zdravstveno probleme, bolesni, ili oni koji imaju višak kilograma mogu imati benefite izazivanjem autofagije!

AUTOFAGIJA predstavlja proces prikupljanja ćelijskog otpada i njegov transport u lizozom (ćelijsku kantu za otpatke) u kojoj se pod dejstvom enzima razlaže ceo sadržaj!

Uništavanjem sopstvenih oštećenih, malignih ćelija, ili ćelija koje su neupotrebljive u organizmu, AUTOFAGIJA je način izlečenja i najtežih malignih oboljenja!

Porucite moj personalizovani online plan treninga i ubrzajte mrsavljenje uz trening kod kuce. Prijavite se klikom na ovaj link.

Kako se hraniti?

AUTOFAGIJA se aktivira apstinencijom od hrane to jest postom.

Započinje individualno od 10-og do 13-og sata nakon poslednjeg unošenja hrane. Sve što je duže praktikuje organizam ranije počinje da reciklira ćelije.

Najčešće se praktikuje metod 16:8. 16 sati posta (samo voda) i u roku od 8 sati 3 obroka.

Za vreme tih 8h, u koje imate obroke bitno je da jedete zdravo, izbegavate šećere, testenine, rafinisane proizvode i masnu hranu…

Nemojte misliti da je 16h posta “neutrališe” lošu hranu koju jedete preostalih 8h.

Pazite na ishranu jedite sveže povrće, kuvana jela, integralne žitarice, citruse, pijte što više tečnosti.

Jako je bitno da pravite razmak od 4h izmedju obroka, za to vreme takodje ne jedite ništa samo pijte vodu.

Uprošćeno Vaše satnice mogu izgledati ovako:

10H prvi obrok, 14h drugi obrok, 18h treći obrok!

Uz stanicu i zdravu ishranu FIZIČKA AKTIVNOST je jako bitna. Provodite vreme u prirodi, šetajte ili trenirajte.

Ne očekujte odmah rezultate i ne odustaje prerano, dajte organizmu minimum 14 dana “fore” da se navikne na promenu i stanicu ishrane! Budite uporni istrajte u Vašem planu i ostvarite Vaše ciljeve!

Naravno, najbolji rezultati se postižu kada se autofagija ukombinuje sa personalizovanim planom ishrane i treningom. Ukoliko vas zanima izrada plana ishrane i pravljenje plana online treninga, možete se javiti na 0606799636 ili preko maila na plantreninga@gmail.com.

27 thoughts on “Šta je Autofagija i kako pomaže u mršavljenju?

  1. Gordana Vezmarov Reply

    Dobar da ja sam dibabeticar tipa 1 na insulin. Da li ja mogu da reskuram i počnem sa autofagijom ili ne? H ala

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Dobar dan, naravno da mozete, na insulinsku rezistenciju, hiperinsulinaciju i dijabetes autofagija pokazuje najbrze rezultate, samo pazite sta jedete u vremenu od 8 sati kada jedete…

  2. Pingback: Benefiti biljne ishrane, veganska ishrana proteini iz biljaka trening

  3. Ana Reply

    Da li mozemo da imamo i samo 2 obroka ? Npr. U 10h i 16h? Hvala

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Možete, ako ste zdravi jedite 3x na primer 8h, 12h i 16h (pa neka taj treći obrok bude neka sveža salata, ili čorba od povrća). Ali ako imate neki zdravstveni problem i zbog toga ste na autofagiji 2 obroka dnevno u satnicama koje ste naveli su bolje rešenje.
      Pozdrav.

  4. Daniel Reply

    Da te pitam, neko kao ti, kako vidim trenira i fizicki si spreman. Dali se odlucujes za avtofagiju ili jedes mozda svaka 3 sata, kao sto su nas ucili sportski treneri i tako slicne osobe?

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      To zavisi u kakvom sam trenažnom ciklusu, formi, i koji mi je trenutni cilj! Hranim 3-4x dnevno sa razmakom od oko 4h! Kada jedem 3x svakako aktiviram autofagiju! Najbitnije je da jedeš zdrave obroke i da si fizički aktivan, a u zavisnosti od stanja ili problema koji imaš personalizuješ svoj plan ishrane!

    • Ana Reply

      Da li sme da se pije limunada bez secera u vreme posta?

      • Marko Ugrinović Post authorReply

        Ne! Limunada ima hranljive sastojke i nutrujente koje će naše telo iskoristiti i tada se prekida “reciklaža” ćelija u organizmu!
        Za vreme posta pije se samo voda!

  5. Jaca Reply

    Pitanje: da li se autofagija preporucuje osobama sa hasimoto obolenjem stitne zlezde i ako je odgovor pozitivan, koji su to benefiti?

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Autofagija svakako neće uticati negativno na Hašimoto ili poremećaje štitne žlezde!
      Ali da bi lučenje hormona štitne žlezde bilo normalno Hašimoto se treba lečiti
      prirodnim putem i disciplinom!
      Prvo je potrebno da se uradi detoksikacija organizma (jetre, bubrega, creva)!
      Biljna ishrana, zdrav san, kao i hidroterapija trebaju da budu sastavni način vašeg života!
      I najbitnije od svega klonite se STRES-a, koji je ujedno i glavni uzrok ovog oboljenja!

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Kafa je nezdrava sama po sebi, otrov, dijuretik koji dosta loše utiče na celokupan organizam!
      Probajte da nezdrave navike zamenite zdravim!
      Umesto kafe popijte čaj, cedjeni limun, grejp ili pomorandžu!

  6. biljana pavlovic Reply

    da li mogu da pijem peruansku maku za vreme posta?

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      U toku posta najbolje je piti samo vodu! Peruanska maka sadrži puno esencijalnih kiselina, vitamine B1, B2, B12, C, E, kalcijum, magnezijum,cink, gvoždje, selen… Sve to će prekinuti autofagiju jer će organizam iskoristiti te sastojke!

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Žvaka je nezdrava, jer organizam žvakanjem podstiče lučenje želudačne kiseline i priprema organe za varenje do kojeg ne dolazi!
      Probajte da je ne žvaćete uopšte!

  7. Zorica Reply

    Dali autofagija moze poboljsati autoimuna oboljenja? Imam alergiju, astmu i vitiligo.
    Hvala!

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Probajte da se hranite biljnom ishranom, najbolje sirovom (ili 80% sirovom, 20% kuvanom biljnom hranom)!
      Izbacite namirnice životinjskog porekla, i unos ostalih rafinasih proizvoda.
      Započnite dan sa sveže cedjenim sokom od celera (štapovi celera odlični su za kožu).
      Imajte fizičku aktivnost (npr. šetnja).
      Vremenom ovakvom ishranom i fizičkom aktivnošću trebalo bi vidno da se poboljša celokupno zdravstveno stanje.
      Autofagija ne treba da Vam bude prioritet pored ovakvih zdravstvenih tegoba. Imajte 3 obroka dnevno i ne večerajte kasno.

  8. Bojana Reply

    Postovanje . A kako ljudi koji rade u smenama fizicke poslove ??? Moraju jesti i nocu … 🤔

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Poštovanje, kod autofagije konkretno bitna je satnica posta (15-16h bez hrane) tako da probajte da uklopite to uz Vaš bioritam, naravno izbor namirnica je najbitniji, tako da se hranite zdravo pre svega!

  9. Evica Zafirovska Reply

    zbog insulinske rezistencije + dijabet tip 2 osecam veliku glad i potrebu za ugljenim hidratima, tako da u prozoru od 8 sati ne mogu da ih se lisavam. Pokusavala sam bezbroj puta, uspevala jedva par dana i nakon toga dobijala uzasne napade gladi i jela vise nego pre. A fizicka aktivnost u periodu gladovanja i ishrane sa minimalnim unosom ugljenih hidrata ne dolazi u obzir, zbog mucnina i malaksalosti jedva uspevam da obavim najosnovnije funkcije

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Nemojte da Vam autofagija bude fokus, zdravstveno stanje poboljšajte odabirom namirnica a ne satnicom obroka….

  10. Vlada Reply

    Dr. Ivanov, veliki zagovornik autofagije je u emisiji Agape rekao da se može prekršiti (uveče ako kasno ležete) sa šoljom borovnice, maline ili kupine. Koje je vaše mišljenje o tome.

    • Marko Ugrinović Post authorReply

      Dr. Dragan Ivanov je kompetentan doktor, i daleko stručniji od mene u ovoj oblasti, tako da verujem da je u pravu.

  11. Marko Reply

    Nisam jeo tri dana ništa . Pio sam 4-5 kafa dnevno bez šećera i zaslađivača i samo nezasladjen čaj od mente ! Da li sam ovim ispao iz autofagije pa moram ispočetka ?
    Hvala

Leave a Reply

Your email address will not be published.